уторак, 28. јун 2016.

Da li treba čitati samo dobre knjige ili i one malo manje dobre? / Da li treba čitati sve žanrove ili se držati samo određenih?

Često se pitam da li se knjige mogu podeliti na dobre i loše? A još češće da li je dobro čitati knjige različitih žanrova ili se držati samo određenih?
Da probam da odgovorim na oba pitanja.


Mislim da se knjige ne mogu podeliti na dobre i loše. Nikako se tu ne može postaviti jasna i oštra granica. Svakako postoje dobre knjige i one koje su manje dobre, ali ne i veoma loše. Postoje one koje te oduševe i koje se pamete, ali i one koje razočaraju, što opet ne mora da znači da su one loše, prosto ne prijaju svima. Svaka knjiga mora da ima nešto dobro, pa makar to bila jedna rečenica ili jedan opis neke situacije ili pojave. Jedna knjiga se može nekom dopasti a drugom ne.  

Ne volim kad neko čita baš sve, ali još manje kad neko čita samo, na primer, klasike i ništa drugo ne uzima u ruke. 
''Sofi Kinsela? Ma kakvi! Ja čitam samo dobre stare klasike, sve ostalo je za glupake i gubljenje vremena!'' 
Ne volim takve ljude, a ima ih puno. Najviše poznajem one koji čitaju samo naučnu fantastiku ili samo kriminalistiku (i misle da je to mnogo dobro i kvalitetno...aha). Ja sam uvek više za to da se čita više žanrova, da se čita puno dobrih knjiga, ali da se i nekad pročita neka lagana za opuštanje i uživanje. Pa sigurno neću da odem na plažu ili pored reka da odmorim i ponesem Gorski vijenac, Rat i mir, Braću Karamazove... Molim lepo, dajte mi Sofi Kinselu, Saru Desen, Aleksandru Poter (neku od ranijih, rado ću pročitiati ponovo), Sesiliju Ahern.... Volim i da pročitam i neku knjigu za koju i nisam sigurna da će mi se dopasti samo da vidim o čemu se radi jer svi pričaju o tome, pa prosto moram da znam o čemu je reč kada toliko ljudi kupuje tu knjigu (Pedeset nijansi siva). Ipak, postoje i neke knjige koje zaista nikada ne bih pročitala, prosto me ne privlače i mislim da ni moja radoznalost nije toliko jaka da bi ih pročitala ( Jelena Bačić Alimpić, Zoranah).


5 коментара:

  1. Slazem se sa tobom iako ja ne citam toliko knjiga,ali kada se uhvratim za jednu onda je procitam u jednom dahu :)

    Ako zelis pogledaj moj blog i postani clan,javi se da uzvratim<3
    http://happinessalwaysbringsbeauty.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  2. Potpuno si u pravu u vezi obe stvari. ☺ Ne postoji loša knjiga, jer, da je loša, zašto bi bila objavljena od strane izdavača i zašto bi bila puštena u prodaju? Kao što si rekla, postoji samo knjiga koja nije za svakog. ☺ Takođe mislim da bi trebali da čitamo sve žanrove (osim onih koji nas ne privlače toliko), jer, jedan žanr kad - tad dosadi. ☺❤
    <333333333333333333333333333333333

    eslyisworldview.blogspot.rs 💝

    ОдговориИзбриши
  3. Nažalost, POSTOJE dobre i loše knjige, postoji književnost i postoji trivijalna literatura (da ne kažem šund), ali postoji, hvala Bogu, mogućnost izbora. :)
    Neka svako čita ono što mu prija i u čemu se pronađe. Ja lično volim klasike, pa i kada biram nešto za opuštanje, to su knjige zbog kojih neću osetiti blam trošiti vreme uludo na nihovu banalnost.
    Kinsela, Muso, Nora, Sandra i slični mi nikada nisu bili primamljivi, niti bih izdržala duže od dve stranice - ali, to sam samo ja. Biram kvalitetnu beletristiku, dakle, zlatna sredina - Trejsi Ševalije, Filipa Gregori, Gorder, Murakami, itd. pišu sasvim dobro, a opet neopterećujuće štivo.
    Svaka knjiga ima svog čitača, a kako bismo otkrili (i cenili!) vrednosti, moramo upoznati i gluposti. Dakle, ne volim neosnovano "pljuvanje" i omalovažavanje, ali ni uzdizanje u nebesa kvazi-intelektualnog Koelja, npr. Sem toga, ti koji tvrde da čitaju samo Hesea ili Dostojevskog, zapravo nisu odmakli dalje od "Sidarte" i "Zločina i kazne". :) Fanovi naučne fantastike su slični zadrtimm poštovaocima power-metala, baš kao što su i isključivi konzumenti pisanija iz "kuhinje" Danijele Stil i jeftine erotike sa 50 dablinskih nijansi :) neodoljivo nalik na Cecine fanove. Dve krajnosti, obe pogrešne.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja se takodje pridruzujem Isidori,donekle...Jednostavno postoje knjige ciji se autori zalazu za pogresne vrednosti,koje ne treba slediti.Pogledajte samo Grand!Ja sam gledala jedno vreme Grand,ali ne zato sto volim te gluposti,vec da bi mi to bilo na pameti kako NE treba postupati,ponasati se,sta su pogresne vrednosti,kretenizam.Bukvalno sam gledala te ljude sa zaljenjem.Isto je i sa danasnjim romanima ciji su autori Mateus,Bacic-Alimpic,Bjelica...Tu su i Koeljo,naravno,samo prva dva romana su mu po meni normalna.E sad,neko voli Danijelu Stil,neko ne,ja licno ne volim,ali nisam primetila da se zalagala za niske strasti,pohlepu itd.Zato je ne karakterisem kao losu...A nedavno sam procitala Devojku sa bisernom mindjusom i odusevila se,iako sam pocela da je citam sa predrasudama.Tako da,ko voli nek` izvoli!

      Избриши
  4. Ја волим да шарам кад је о књигама реч, али ипак постоје неке које никад не бих узела да читам. Трудим се да не будем елитиста и сноб, но деси ми се да с омаловажавањем погледам неке наслове. Мислим да, чак и кад нам се "омакне" да прочитамо неку "лошу" књигу, онда још више ценимо квалитетну.

    ОдговориИзбриши