Pročitano i odgledano u aprilu



Što se tiče pročitanog u aprilu i više sam nego zadovoljna, ali što se tiče filmova, lista je bila mnogo duža. Sa druge strane, nisam se ni baš pridržavala liste. 



1. Mesečeva sestra - Lusinda Rajli
Sam kraj marta i početak aprila bio je posvećen žavršavanju serijala o Sedam sestra, pročitala sam preostale dve knjige koje su prevedene kod nas Bisernu sestru i Olujnu sestru, ali ovaj serijal zaslužuje posebni post, tako da neću puno pisati o tome, sem da mi se mnogo više dopala Biserna sestra. 

Završila sam i dve knjige koje sam započela davno, ali su tako stajale na pola.

2. Nebo u kavezu - Kristin Lenens 
Radnja je smeštena u Beč, period pre, za vreme i posle Drugog svetskog rata, iz ugla dečaka po imenu Johan. On je opčinjem onim što Hutler propagira, sa druge strane njegova porodica ima drugačiji stav te u kući kriju Jevrejku po imenu Elza. Uskoro Johan otkriva tu tajnu i knjiga ide u nekom drugom smeru. Zanimljivo je to da je po ovoj knjizi snimljen i film Jojo Rabbit, ali o njemu malo naniže.

3. Kaput od mahovine - Stefan Tićmi
I o ovoj knjizi ne bih puno pisala, ovo je priča sama za sebe. Ovo treba da se pročita da bi se doživelo i osetilo, na stranu sama radnja. Način pisanja, igre rečima, pouka... sve to je čini savršenom. Srpski Mali princ. 

4. Nova prilika - Mona Kasten
Bila sam u fazi kada su mi se čitale knjige za mlade pa je ova dobrodošla u pravom trenutku. Radnja je napisana iz ugla Eli koja se tek doseljava u novi grad zbog sukoba sa majkom, polazi na fakultet i odlučuje da iznajmi stan, odnosno bude nekom podstanarka i završava kod namćora po imenu Vajt. I kako obično biva, njih dvoje se zaljube. Bla, bla, bla. Klasična ljubavna priča, onda se otkrije neka prevara ili laže, pa onda sledi svađica...
Sve u svemu, knjiga mi je sasvim pristojna za neko opuštanje i razbibrigu.

5. After - Ana Tod (ceo serijal😔)
Onda mi je neko spomenu da je ova knjiga vrlo slična knjizi After - koju nikako nisam planirala da čitam, a svakako ne ceo serijal. I upala sa u taj vrtlog i dve nedelje se bavila time. Utisci su mi pomešani, pokušala sam čak da ih napišem u dva posta OVDE i OVDE.





Što se tiče filmova, samo tri. Idem redom od onog koji mi se najmanje dopao...

1. A rainy day in New York
Fini glumci, lepa ideja, lepe scene Njujorka, ali previše dosadna i tupava radnja. Kao što naslov kaže, prikazuje jedan kišni dan u Njujorku. Momak i devojka dolaze kako bi videli grad, ali pre svega da bi ona odradila neki interviju. Ona se zadržava s tim rediteljem, on sreće neku poznanicu iz detinjstva. I buuum...

2. After
Već sam pisala o ovom filmu u prethodnom postu. Opet ću naglasiti sviđa mi se više od knjige, samo zato što su u odnosu na nju izbačene one dosadne scene koje se ponavljaju i koje nemaju smisla.

3. Jojo Rabbit
Pažnju mi je privuklo to što glumi Skarlet Johanson i to što je dobio Oskara, a onda mi se radnja učinila poznatom, te sam shvatila da je snimljen po gorepopenutojknjizi Nebo u kavezu. U suštini, zadržana je glavna tema i donekle ideja, mngo je razlika u odnosu na knjigu, ali su te razlike dobre. Što se tiče radnje, isto je kao što sam gore pomenula. Mnogo mi se više dopao film, savršene scene, savršeni simboli, mislilo se na svaku sitnicu.