After - Ana Tod (serijal), 1.deo

Nikako mi nije bilo u plan da čitam roman After, a svakako ne ceo serijal, međutim... Sve je počelo kad je Bookmate.rs dao mesec dana besplatnog pristupa, te sam ja čitala knjigu Nova prilika, a neko mi je preporučio i After rekavši da su slične...


Ana Tod je američka autorka, rođena 1989. Ono što je proslavilo jeste serijal ljubavnih romana pod naslovom After. Zanimljivo je to da je ona svoju karijeru započela pišuću na Wattpad-u i da su knjige iz ovog serijala prvo stekle popularnost u ovom formatu, a tek su kasnije štampane i prevedene na više jezika.
Što se tiče samog serijala, američko izdanje se sastoji iz pet knjiga, dok je kod nas Čarobna knjiga to malo drugačije organizovala u više knjiga. Priča o ovim junacima se ne završava sa ovih pet romana, već autorka nastavlja da piše, ali sada razvija priču o junacima koji su prvom serijalu bili samo sporedni. 

Aftre 1

Tesa je fina devojka koja tek upisuje fakultet i sprema se da se preseli u studntski grad. Živi sam majkom, koja je prilično stroga i ima neke svoje ciljeve koje nameće svom detetu, a tu je i njen momak Noa. Tesu upoznajemo onog trenutka kada se doseljuje u kampus i upoznaje cimerku Stef i njeno društvo. Ono što joj odma privlači pažnju jeste momak po imenu Hardin i već možemo naslutiti šta će se dogoditi.
Ideja je, moram priznati, već viđeno, čitala sam više romana o finim devojkama i lošim mocima, ali opet ima i svojih posebnosti.
Napisaću samo ono što mi se nije dopalo, jer da bih izvukla ono što mi se dopalo možda je pametnije da pročitam još neki deo. Dakl, ne sviđaju mi se konstantne svađe između Tese i Hardina koje polako gube smisao, nemotivisane su i dosadne. Tu onda počinju da me nerviraju i jedan i drugi junak. Međutim, ono što mi je još više smetalo jesu erotske scene, nemam ja ništa protiv erotike u književnosti, čitala sam erotske romane, verovatno ću ih čitati ponovo, ali ovde erotika na momente prelazi u prostačko, a ipak je ovo roman za mlade. Ima i u Princezi od papira erotskih scena, pa nisu bile ovako glupe.
Sve u svemu, knjiga je u redu za opuštanje i ne mogu da kažem baš za uživanje jer sam nekoliko puta tokom čitanja prevrtala očima. 
Kao što rekoh, htela sam da se zaustavim posle prve knjige, ali nisam mogla, zanimalo me kako će se ta priča završiti, i kako će autorka razraditi tu priču na onoliko nastavaka. 

After 2 - Posle sudara

Drugi deo počinje baš onde gde se prvi završava. Problem kod ove knjige - gotovo da se ništa ne dešava na čitavih petstotine strana! Tesa i Hardin se svađaju i mire na svakoj stranici, prave jedan drugog ljubomornim i ništa više. Zanimalo me šta će biti sa njihovim društvom, šta će se dogoditi sa njihovim roditeljima. Ama baš ništa se nije dogodilo. I vdim po komentarim da su mnogi odustali na pola čitanja baš kod ovog dela, ali ja sam ipak nastavila. Iako sam zaključila da je Hardin psihopata. Već sam počela da se pitam da li će sve vrteti u krgu u čak pet knjiga. Ono što je bolje u odnosu na prvi deo jeste da sada imamo i Hardinov pogled na događaje i možemo zaviriti kakvi su njegovi stavovi i mišljenja (prvi deo je ispripovedan u prvom licu iz ugla Tese, dok se od drugog dela smenjuju pripovedači). 
Sve bi ovo možda i imalo smisla da je mnog sažetije, da je napisano na dvestotinak strana, ili da je prosto ova druga knjiga isključena iz serijala. 

Naravno, ja se ovde nisam zaustavila, izdržala sam nekako da pročitam do kraja i poečela sam i u jednom dahu završila treći nastavak, ali o tome u narednom postu, da ovaj ne bi bio predugačak. 

After 1
Izdavač: Čarobna knjiga
Godina izdanja: 2014, kod nas 2016
Broj strana: 512
Ocena: ★★★☆☆

After 2 
Izdavač: Čarobna knjiga
Godina izdanja: 2014, kod nas 2016
Broj strana: 592
Ocena: ★☆☆☆☆



Film - After
Godine 2019. izašao je i film snimljen po prvom romanu. Kao što obično biva, mnogi delovi su izbačeni iz knjige, pa čak i likovi, ali bogu hvala. Film mi deluje sasvim ok, sve je mnogo logičnije i prirodnije, nema toliko nebitnih detalja i ponavljanja kao u knjizi. Glumci su divni, muzika i ambijent, sve je lepo uklopljeno. Ove godine nam dolazi i drugi deo i svakako planiram da ga pogleda.