Gijom Muso

Kako sam se upoznala sa Gijomovim knjigama?

Od mog odeljenja sam 2011.godine, za svoj 17.rođendan dobila knjigu Zato što te volim. Knjiga ko i svaka druga. Ali meni je bilo zanimljivo to što sam istog tog dana dobila na poklon knjigu od svoje drugarice Kako bih bez tebe. Slučajnost? (moram da kažem da se likovi iz mog odeljenja nikada nisu upoznali sa mojom drugaricom, da ne bude da su se dogovarali).
I tako ja uznem i pročitam knjigu Zato što te volim. A, oduševila me je.  Tako se brzo čita, tako je lagan stil. A ono što mi je najviše privuklo pažnju su citati koji su napisani ispred svakog poglavlja i opisuju upravo ono što se u tom poglavlju dešava, kao neka mala mudrost, pouka, koja sledi iz tog poglavalja. Kao da govore na šta treba da obratiš pažnju kada čitaš poglavlje.
Zatim sam pročitala Kako bih bez tebe. Kupila sam na Sajmu knjiga Ostani kraj mene, a kasnije sam kupila i Samo budi ovde. Onda sam odustala od njegovih knjiga. Zato što je počela da me nervira ta naučna fantastika o kojoj on piše. Da se razumemo, kada je u pitanju naučna fantastika u književnosti, ja mogu da čitam samo Hari Potera i Gospodara Prstenova. Na cd-u koji sam dobila od moje tetke, našle su se sve njegove knjige, pa sam tako počela da čitam jednu po jednu, onim redom koja mi prva dođe pod miš. xD

Zato što te volim je prva knjiga koju sam pročitala od Gjoma i, za sada, njegova najdraža. Ne deluje ništa nestvarno, sve do samog kraja. Idu tri radnje paralelno da bi se na kraju spojile u jednu. Mark, Ivi, Alison. Likovi oko kojih se sve vrti. Naravno, tu je i Lajla od koje je sve i počelo, petogodišnja devojčica koja je nestala i sada se odjednom, posle pet godina, vraća. Ali, lepo na početku ove knjige pisac moli da čitaoc ne priča drugim ljudima o radnji romanam jer ostalim čitaocima neće biti zanimljivo.

Kako bih bez tebe. Dovoljno je bilo da pročitam prve dve rečenice u opisu knjige i da dobijem želju da je pročitam. Gabrijel u životu ima dva muškarca - oca i prvu ljubav. Jedan od njih je ugledni policajac (njen momak), a drugi poznati lopov (njen otac). Zanimljivo. 
 P.S. Ono što meni nikada neće da bude jasno - zašto se na naslovnici ove knjige nalaze likovi iz filma Vremeplovčeva žena. -_-

Ostani kraj mene. Nije ostavila na mene neki jak utisak. Govori o doktoru koji dobija priliku da se vrati u prošlost i vidi sebe kako tridesetogodišnjaka.

 Samo budi ovde. Takođe, ova knjiga nije ostavila na mene neki jak utisk, ali mi se više dopala od predhodne.


Sada čitam Devojku od papira.