Dok nisam srela tebe - Džodžo Mojes (knjiga i film)

Ponekad počenem da čitam neku knjigu o kojoj ne znam ništa, ne pročitam ni sadržaj, ni preporuku. Volim to uzbuđenje koje osetim zbog neizvesnosti. 
Postoje knjige o kojima sve znam, koje postanu popularne i o kojima svi pišu, a još i izađe film snimljen po njima. Obično pomislim da ih ja neću pročitati jer znam sadržaj i neće mi biti zanimljivo dok budem čitala. Ipak, pre neki dan sam slučajno naišla na one sajtove sa elektronskim izdanjima pa i na knjige Džodžo Mojes i odlučila sam da čitam knjigu Dok nisam srela tebe. Iskreno, par puta sam htela da pogledam film jer mi nikako nije bilo u planu da čitam ovu knjigu, ali srećom nisam. 


Knjiga 


Vil doživljava nesreću zbog koje ostaje vezan za kolica. Sa druge strane Lu ostaje bez posla jer se kafić u kome je radila zatvara. Posle niza neuspelih poslova, dobija ponudu da radi kao negovateljica jednog mladića koji je doživeo saobraćajnu nesreću. Nemajući drugog izbora ona prihvata tu ponudu. Naravno, ono što sledi je Vilov i Luin susret.
Lu je u dugoj vez sa Patrikom koji vežba za neku čuvenu trku i koji je opsednut tome. Lu je brbljiva, blesava i čudno se oblači. Vil je imao devojku, imao uspešan posao, bio je avanturista, voleo da putuje.
Knjiga je napisana u prvom licu iz Luine prespektive, ali postoje i poglavlja gde imamo i perspektivu drugih junaka Vilove mjake, vilovog oca, Najta, koji je, inače, Vilov bolničar, kao i Luine sestre.
Stil je lagan, ono što mi se veoma dopalao jeste što mnogi ključni momenti nisu opisani što unosi posebnu dramu prilikom čitanja i daje slobodu onom ko čita da zamisli kako se zapravo to dogodilo. Iako sam znala i sadržaj i kraj, jer se o ovoj knjizi itekako pisalo, uživala sam i osetila sam ONO uzbuđenje. 
Svidja mi se kako su izgrađeni likovi, najviše mi se dopalo kako je predstavljena Luina porodica jer me veoma podsetila na moju. 


Film


Danas sam pogledala i film. Svideo mi se isto oniliko koliko i knjiga. Izbacili su neke sitne detalje u ondosu na knjigu, ali to nikako nije promenilo radnju i emocije koje donose i knjiga i film. Glavne uloge pripale su Emiliji Klark i Semu Klaflinu i mislim da su oni odlično odradili svoj posao. 







Naslov originala: Me before you;
Godina izdanja: 2012, kod nas 2012;
Izdavač: Vulkan, može se pronaći i elektronska verzija ovde;
Broj strana: 328;
Vreme radnje: 2007;
Mesto radnje: Engleska;
Ocean (od 1 do 5): 4.