Sofi Kinsela – Potraga za Odri

Sofi Kinsela je pseudonim engleske književnice  Medlin Vikam. Poznata je po serijalu Kupoholičarka. Većinu njenih knjiga je kod nas prevela i objavila Laguna.
 Ja sam još u srednjoj školi pročitala knjigu Devojka iz dvadesetih, kasnije sam kupila i pročitala i knjigu Sećaš me se? Moram da priznam da sam uživala čitajući te dve knjige, pre svega sam se slatko ismejala jer su veoma duhovite. Kasnije sam u elektronskom izdanju pročitala i knjige Imam tvoj broj i Prva bračna noć. Što se tiče knjige Potraga za Odri, ko što obično biva, odavno sam htela da je pročitam, ali nikako da dođem do nje. Slučajno sam je pronašla u Narodnoj biblioteci. Inače, otišla sam da uzmem Isidoru Sekulić i njene Saputnike, a uzela sam tri knjige koje namaju niakvu sličnost.

Potraga za Odri je prva Sofina knjiga koja je posvećena mladima. Priču pratimo iz 'očiju' devojke po imenu Odri. Ona živi sa roditeljima, majkom koja je opsednuta čitanjem časopisa i pokušajima da sve što tu pročita i isproba, starijim bratom koji se ne odvaja od kompjutera i igranja igrica i mlađim bratom. Odri nosi uvek tamne naočare i nikog ne gleda u oči, ne izlazi iz kuće bez preke potrebe i ne komunicira ni sa kim osim sa članovima svoje porodice. Njoj se dogodilo nešto u školi o čemu ona ne želi da priča, samo zanomo da se zbog toga tri devojke izbačene a nju su roditelji ispisali. Odjednom se u njen život pojavljuje momak po imenu Lajnus koji se druži sa njenim bratom i izgleda da ono dobro razume njeno stanje, te odlučuje da joj pomogne da se oslobodi straha. Ona zbog terapije snima vlogove i taj deo mi je veoma zanimljiv, stil i način na koji to Sofi predstavlja, ona uvek unese neki dodatak u svojim knjigama koji ruši monotonost teksta kucanog jednim fontom i stil pianja.

Knjigu preporučujem svim devojčicama i onim malo starijima koji žele da se opušte i nasmeju, pogotovo uz postupke drage mi mama Ane. Knjiga nema neku veliku vrednost, stil je naravno, kao i uvek kada je reč o Sofinim knjigama lagan i lepršava, radnja uglavnom teče brzo. Čita se za jedno veče pogotovo zato što se onaj ko čita pita šta se dogodili sa Odri u školi. To je jedino što me je veoma razočaralo, ali neću da kažem na koji način.

Naslov originala: Finding Audrey;
Godina izdanja: 2015, kod nas 2015;
Izdavač: Laguna;
Broj strana: 305;
Žanr: komedija, knjiga za mlade;
Mesto radnje: Engleska;
Godina radnje: predpostavljam oko 2015;

Ocena (od 1 do 5): 4.