Dablin Strit + Dobre ili loše knjige

Završila sam čitanje Dablin Strita. Odavno nisam čitala neku laganu knjigu. 
Koliko sam mogla da vidim po korici ove knjige ovo je erotski romana, koliko vidim na Laguninom sajtu, nazi se visoko na top listi, ima dosta komentara, uglavnom su pozitivni. Pitala sam se, šta ljudi vide u ovome?

Ja sam, kada sam počinjala da čitam, naravno, prvo čitala lagane knjige, tinejdžerske, pa onada one tipa Aleksandra Poter, Sofi Kinsela, ali kada sam pošla u Gimnaziju, počela sam da čitam samo ozbiljnije knjige. Čitala sam i erotske romane (Grabljivica), ali to ne ide na moju listu, nikako. Najviše volim da čitam misterije (ne akcije i kriminalističke, ne one koje se vode pod kriminalističke, to nikako, već one koje se vode pod trilere, ima tu razlike) i knjige o ratu. To me nekako ispunjava. Jednostavno volim da se naježim dok čitam. Iz svih knjiga koje sam pročitala do sada sam naučila nešto novo i pametno, mada ne mogu da kažem da su sve knjige bile  kvalitetne, ali je svaka imala bar nešto, bar jedan mali delić koji zalužuje pažnju. Mislim da ne postoje loše knjige. Sve što je napisano i što je dospelo u naše rekue je svakako dobro. 
Nisam odavno pročitala neku tralala knjigu (kako ja volim da ih zovem), knjigu uz koju možeš da se opuštiš i ne misliš ni na šta. Možda neću da je pamtim čitavog života, da je pročitam ponovo, možda ću već sledeće nedelje da zaboravim šta sam pročitala, ali postoje knjige koje se čitaju u trenutku i za trenutak. Zaslužuje da se pročita.

Džoš, glavna junakinja ove knjige, je u drugoj godini srednje škole izgubila roditelje i sestru, da bi pobegla od prošlosti seli se u Dablin, seli se u novi stan i upoznaje cimerku Eli i počinje da se muva sa njenim starijim bratom. Pokušava da napiše knjigu. Tu ide još jedna priča, ona iz prošlosti, koja je pomalo mistična i koja se polako otkriva kroz knjigu, Zašto je Džoš takva kava jeste, za to je kriva njena prošlost. Napisana je u prvom licu, posebno mi se sviđaju opisi njenih osećanja, to je zaista savršeno napisano. Gotovo da čitalac može da oseti ono što ona opisuje. Što se tiče erotike, nije toliko strašno, par detaljnih opisa i to je sve. Meni je recimo knjiga Avanture nevaljale devojčice erotičnija od ove, iako ne nosi ovaj epitet.

,,Bila sam tinejdžerka. Mislila sam da sam najpametnija. Ali više nisam dete i nisam najpametnija.''