Udruženje ljubitelja knjige i pite ljuskuše (film)

Još jedan film za koji nisam znala da je snimljen po knjizi (isti slučaj kao sa filmom Bruklin). Još kada je najavljen dobila sam želju da ga pogledam i jedva sam čekala da nađem neki dobar snimak na internetu, srećom,  za to mi nije trebalo puno vremena.

Dakle, film snimljen po romanu koja je kod nas preveden u izdanju Lagune pre mnogo godina i koji je napisan u epistolarnoj formi. (klik ovde)
Film je sniman prošle godine, objavljen u aprilu ove godine. Glavne uloge tumače Lili Džejms i Mišel Hojsman (ako se tako čita njegovo ime 😓).
Radnja je smeštena u periodu tek po završetku Drugog svetskog rata kada Londom pokušava da se oporavi. Malad književnica Džulijet, koja je tokom rata izgubila roditelje, pokušava da nađe inspiraciju za novo delo. U međuvremenu, dobija pismo od izvesnog Dozija koji živi na ostravu Grenzi, sa njim započeinje prepisku i saznaje da na ostravu postoji udruženje koje nosi naziv Udruženje ljubitelja knjiga i pite ljuskaše, saznaje da je to udruženje nastalo kao alibi za vreme okupacije da bi ti ljudi koji su ostali zarobljeni na ostravu mogli da se druže. Džulijet to shvata kao dobru inspiraciju za svoje pisanje te se odmah upućuje na tom ostravu. Na samom polasku njen momak je zaprosi, ali ona ne izgleda srećno iako to prihvata. 
Na ostravu se upoznaje sa članovima udruženja i pokušava da sazna sve o devojci koja je osnovala klub - Elizabet, koja seada nema. 
U ovom filmu sam dobila sve ono što sam tražila u filmu Bruklin, a nisam našla. Prelepi, ma savršeni kadrovi, kako je prikazan London iz tog perioda, a tek ostravo. Sve je divno! Dopala mi se Lili Džejms i odmah sam poželala da odgledam još neki film u kome ona glumi. Sviđa mi se kako teče radnja i kako su prikazana sećanja na rat (upozorenje: postoje neke škatljive scene, ja to ne volim, htela sam da umrem jer nisam očekivala), sviđa mi se kako se film razvija i kako ide u nekom drugom pravcu, pomalo neočekivanom. Ako kažem šta mi se još dopalo bio bi to spojler, tako da ću se ovde zaustaviti. Svakako preporučujem film. 
Ocena: ★★★★☆