Меган Макафери

Можда сам већ споменула да сам док сам ишла у основну школу имала велику жељу да прочитам Меганине књиге које су тада тек биле изашле и бле прилично скупе, па нисам могла да их приуштим, али сада, кад се указала прилика да их имам за само 200 динара, искористила сам је, и без обзира што сам изашла из тинејџерских дана ипак сам узела да их читам са великим узбзђењем. Кроз неке тинејџерске проблеме пролазе и одрасли, само они на њих гледају мало другачијие и решавају их на тежи начин. Ја нисам чак ни одрасла, ја сам нешто између J



Меган је америчка новинарка која је уређивала многе познате женске часописе, али је, између осталог написала две књиге о Џески и њеним проблемима које су је прославиле.

Траљави почеци
Прва књига из серијала се зове Траљави почеци, код нас је изашла 2007. у издавачкој кући Лагуна. Имамо прилику да читам Џесикин дневник (обожавам да читам књиге у овом формату). Џесикина најбоља другарица се управо одселила из града, једина особа која је разумела и која јој је била слична. Има она и друге другарице, али ни једна није као Хоуп и са њима је само зато да не би била сама. Старија сестра јој се удаје, па је пажња њене мајке сада усмерена само на њу, док њен отац мисли да Џесика треба да се посвети искључиво трчању. У њеном животу улази и Мркус, чудак, који у школи носи етикету наркомана и момка који сваке недеље спава са другом девојком. И тако нам Џес износи једну годину из њеног живота.
Што се тиче самог стила, мало је неразговртан. Јесте писан у форми дневника, дакле, означени су месеци и дани, и сам тај стил дозвољава скакање са теме на тему, али овде има превише чудних описа који нису карактеристични за дневник. Волим да читам дневнике и тачно знам како то треба да изгледа, ако се књига пише у тој форми онда треба и да се доследно држи истог. Дакле, стилом нисам одушевљена. Језик који користи је лаган и слободан (кад кажем слободан мислим да нема длаке на језику када су у питању вулгарне речи).
Ликови су одлично формирани, пошто је ово просечна тинејџерска књига и они су самим тим такви – просечни тинејџери са својим проблемчићима. Исвак лик је изграђен на посебан начин. Када се зађе дубље у књигу, читалац може веома лако да закључи о ком лиму се пише а да не прочита име, што се ретко дешава у новијим романима.

Омиљени лик: Џес; Маркус (просто су ме увек привлачили 'чудаци')
Најгори лик: Бетин, Џесина сестра; читава Безглава екипа; Хај;
Оцена( од 1 до 5): 4
Категорија: књиге за младе
Издавач: Лагуна 2007.

Додатне порције
Додатне порције је наставак Траљавих почетака. Настављамо да виримо у Џесин дневник. Од ње смо се растали у децембру и након паузе од неколико месеци и не писања дневника она се поново враћа. Сада је у кампу и на прагу зазвршне године у гимназији. Хоуп се још није вратила, Базглава екипа је ту, Маркус јој још увек одвлачи пажњу. Проблеми са родитељима су још већи јер сада треба да одабере и колеџ и направи велики корак у животу. Још је и њена старија сетра трудна, па је пажња њених родитеља још више усмерена ка Бетин. Наравно, ту  су и нови ликови и одговори на питања из предходног дела. Њен љубавни живот је компликованији.
Штом се тиче стила, овде има више детаља и више описа. Помиње и све вежне тренутке из предходног дела па се могу прочитати и независно једно од другог.

Омиљени лик:  Маркус (просто су ме увек привлачили 'чудаци')
Најгори лик:  Манда, Сара, Скоти
Оцена( од 1 до 5): 4
Категорија: књиге за младе
Издавач: Лагуна 2008.

 Да сумирам и обухватим оба дела. Ни у једном тренутку се нисам покајала што сам почела да их читам и ни у једном тренутку ми нису била досадна. Радо их додајем на ону листу књига за младе и топло их препоручујем не само девојкама које корачају ка свету одрастања и имају проблемчиће са другарицама, момцима, родитењима, избором школе и факултета, него и оним старијим. Књиге су добре, скоро па одличне. Вред их прочитати. Меган иде одмах на друго место мојих омиљених писаца за младе, наравно на првом месту је Сара Десен, јер њу нико не може да надмаши.