Preporuka anime filomova #1

Šra su to anime? 😲

Anime je stil crtane animacije poreklom iz Japana sa karakterističnom stilizacijom likova i pozadine. Postoji veliki broj sajtova, foruma i blogova koji su posvećeni ovom vidu animacije pa ih možete posetiti ako želite da saznate još nešto. (Wiki, ovde imate najosnovnije informacije)


Prvo serije 

Ako niste gledali Zamjeve kugle, Digimone i Pokemone (one stare) onda sam ja previše matora ili ste vi previše mladi. Moja ljubav prema ovoj vrsti umetnosti rodila se sa Zmajevim kuglama. Obožavala sam taj crtani. Nisam sigurna da l su se Digimoni prikazivali pre ili posle Zmajevih kugli, ali ja se i danas najžim kada čujem ovu pesmu. Zatim su tu i Pokemoni koje sam pomno pratila iako ih nisam toliko volela, a onda se pojavio i Naruto, koji još uvek traje (mislim  Boruto se još prikazuje, ali ja sam to doživela kao nastavak Naruta). E njega već nisam mogla da pogledam do kraja, pogotovo što mi je pre par godina pala savršena ideja da odgledam sve epizode od početka. 

Dakle, ljubav se rodila još davno, a povećala se kada sam relativno skoro otkrila anime filmove i počela i njih da gledam. O serijama koje sam gore navela neću detaljno pisati jer ih smatram klasikom. ( Na ovom sajtu možete naći sve epizode serija, kao i sve filmove o Zmajevim kuglama, a evo i sajta posvećenog Narutu).

Skoro sve moje omiljene anime filmove radio je studio Džibli. Mislim da je to i jedan od prvih i najvećih studija (spisak njihovih filmova imate ovde). A moj omiljeni čovek koji je zadužen za oživljavanje anima je Hajao Mijazaki

U planu mi je da u naredna nekoliko posta preporučim neke filmove i jednu seriju a da na kraju zaključim zašto volim anime. U buduće, kada odgledam neki novi anime svakako ću ga preporučiti ovde.

1. Začarani grad (Spirited Away)


Nije slučajno ovaj anime na prvom mestu, iako nemam omiljenu knjigu, film, pesmu... Imam omiljeni anime film i to je svakako Začarani grad. 
Film je objavljen 2001. i mislim da je proglašen za jedan od najboljih anime filmova svih vremena, a dobio je i Oskara.
Devojčica Čihiro ima deset godina i kreće na put u novi grad i novu kuću sa mamom i tatom, međutim skreću sa puta. Iz radoznalosti zalaze u neki čudni grad gde naizlaze na gomilu hrane koju mama i tata počinju da jedu kao svinje, a ubrzo se i pretvaraju u njih. Čihiro uplašena i izgubljena pokušava da pobegne, ali shvata da je zarobljena. Sreće dečaka Hakua koji joj pomaže da je ne razotkriju jer se nalazi u Začaranom gradu koji je pun duhva i gde ljudska stvorenja nisu dobrodošla. 
Iako film na početku deluje kao ljubavna priča između devojčice Čihiro i  dečaka Hakua, zapravo je reč o jednoj drugoj posebnoj i neobičnoj ljubavi.  

2. Zamak na nebu (Castle in the Sky)


Zamak na nebu je prvi film koji je izradio studio Džbli još 1986. 
Dečak Pacu i devojčica Šita, koja je pala sa neba, pokušavaju da pronađu zamak koji lebdi i čije je crteže i fotografije ostavio Pacuov tata. Dok pokušavaju da stignu do zamka prate ih dve različite bande svaka iz svojih interesa. Iako je sve veoma bajkovito nosi snažnu poruku o prijateljstvu i očuvanju prirode. 

3. Moj komšija Totoro (My Neighbor Totoro)


Iako mi ovaj film deluje kao da je za najmlađe ima posebno mesto u mom srcu, pre svega zbog veoma drage muzike. Ovo je takože Džiblijev film i nastao je 1988. 
Radnja je smeštena posle Drugog svetskog rata u Japanu. Otac Tatsuo doseljava se u novu kuću sa svoje dve ćerkice Satsuki i Mei kako bi bili bliži bolnici u kojoj se nalazi njihova mama. Iako kuća u kojoj se doseljuju na prvi pogled izgleda obično otkrivaju da je puna tajni. Prva avantura počinje kada Mei zaluta u šumu i otkrije ogromno stvorenje nalik na mačku.
Totoro je postao toliko popularan da je ostao zaštitni znak i logo studija Džibli. Ova priča ima posebnu toplinu jer sadrži Mijazakijeve autobiografske elemente (njegova mama je taođe bolovala od tuberkuloze). 

4. Veštica Kiki (Kiki's Delivery Service)

 IMBd

Iako ovaj film potiče iz 1989. ja sam ga prvi put odgledala pre neki dan. 
Naime Kiki je veštica koja po pravilo treba da se odvoji od svoje porodice i postane samostalna kada napuni 13 godina, što ona i čini. Njen san je da ode u veliki grad na obali mora što joj se ubrzo i ostvari. Međutim, ništa nije onako kako je ona očekivala. Ljudi su zaboravili na veštice, nije im potrebna njena pomoć, te se ona zapošljava kao dostavljač paketa u jednoj maloj pekari. 
Ovaj film nam pokazuje kako su mnogi ljudi koji žive u gradu otuđeni i stalno u žurbi. 


Gde gledati anime filmove?

Ima ih gotovo svuda na internetu, samo kucajte naslov filma i pored online sa prevodom ili sinhronizovano.

P.S. Sutra vam preporučujem još neke filmove.