Dva filma u kojima glumi Odri Hepbern

Crno-beli filmovi? Ma ko još to gleda pored ovih današnjih, vidi samo tu tehnologiju koju koriste, sve izgleda kao stvarnost. A tek  3D.
Možda sam se i ja vodila tom mišlju, dok pre mesec dana nisam odlučila da je vreme da odgledam prvi crno-beli film u životu i odlučila se da to bude Praznik u Rimu (samo zato što volim Rim) i tada sam otkrila dva fenomena - Odri Hepbern i ,,kako su stari filmovi dobri''.
Odri Hepbern (1929-1993) bila je bitanska glumica i model. Po završetku Drugog svetskog rata seli se u London gde radi kao balerina i model, a od 1951. dobija i prve uloge na filmu. Za ulogu u filmu Praznik u Rimu dobija Oskara 1953. Po njenom životu snimljen je i film The Audrey Hepburn Story (planiram da ga pogledam uskoro).
Najpoznatiji filmovi u kojima je glumila:
Praznik u Rimu (1953)
Sabrina (1954)
Ljubav po podne (1957)
Doručak kod Tifanija (1961)
Moja lepa gospođice (1964)
Šarada (1963)
Kako ukrsasti milion (1966)
Ja sam do sada odgledala dva i to je bilo dovoljno da se zaljubim.



Praznik u Rimu (Roman Holiday)


Pored Odri, koja u filmu igra princezu En, glavna muška uloga pripala je Gregoru Peku, koji tumači lik Džoa Bredlija. Princeza En je na proputovanju po svetu i trenutno dolazi u Rim, njoj je dosadio život prinzece, odsustvo slobode, stalni nadzor, dužnosti, te jedne noći odlučuje da pobegden od svega i upozna Rim. Sa druge strane je Džo, američki novinar, koji je slučajno pronalazi kako spava na klupici. On je ne prepoznaje, iako je dobio zadatak da napiše ekskluzivu upravo o njoj, ona se predstavlja kao Anja Smit, a on odlučuje da joj pomogne, te je vodi u svom stanu. Sutradan od svog šefa dobija fotografiju princeze En i shvata da upravo ona spava u njegovom krevetu. 
Ono što je važno, film je snimljen na autentičnim lokacijama u Rimu. Kostimi su prelepi. Ma sve je savršeno! Prvi put sam se susrela sa Odri i oduševila se koliko je ona harizmatična, slatka, prelepa. 

Doručak kod Tifanija (Brakfast at Tiffany's)

Ovog puta Odri glumi Holi, devojku koja pripada visokom društvu Njujorka, a zarađuje tako što radi kao poslovna pratnja. Njen stan i njen život su veoma neuredni. U njenoj zgradi doseljuje se pisac po imenu Pol Varžak, koga igra Džordž Pepard, i naravno, kao što je i očekivano, njih dvoje se upoznaju i polako počinje da se razvija njihova romansa. Javalju se prepreke jer u njegovom životu postoji jedna gospođa, ali i u njenom nekoliko gospodina.
Koliko je u prvom filmu koji sam spomenula Rim prikazan savrašeno, toliko je i ovde Njujork. Sviđju mi se komične scene, odavno se nisam ovako nasmejala dok sam gledala neki film. Odri je svoj posao ponovo odradila više nego odlično.
Ono što mi je posebno zapalo za oko jesu njene odevne kombinacije. Tako bih volela da oblačim sve ono što ona nosi u ovom filmu, mada ne znam da li bi iko to umeo da nosi na taj način kao Odri.


Da zaključim, ova dva filma su dobra, i svakako planiram da pogledam još neke gde ona igra, želim da pročitam još nešto o njenom životu i da je upoznam malo više. Sviđa mi se njena harizma, prija mi njena energija. Svakako preporučujem da i vi odgledate ove filmove jer smatram da su klasici svetske kinematografije.