Preporuka anime filomova #2

Danas, kao što sam i obećala, preporučujem vam još četiri anime filmova.


1. Tvoje ime (Your Name, Kimi no Na wa)


Za razliku od većine filmova o kojima sam pisala i o kojima ću pistai Tvoje ime je novijeg datuma i nije u izdanju studija Džibli. 
Anime Tvoje ime je objavljen 2016. Radnja je smeštena u Japanu u sadašnjosti. Glavni likovi su Mitsuki, devojčica koja živi na selu i sanja da jednog dana ode u Tokio, i dečak Taki koji živi u Tokiju. Odjednom zbog nekih čudnih okolnosti njih dvoje počinju da menjaju tela. Dakle, Mitsuki se budi u Takijevom telu u Tokiju i upravlja sa njim kako želi, naravno i Taki se budi i njenom telu. Ne znaju kad će se to dogoditi i da li se događa svaki dan, ali znaju da se zamena dešava tokom spavanja i da je jedina njihova komunikacija preko mobilnih telefona i beležaka koje ostavljaju jedan drugom. 
Moram da priznam da ja film nikad ne bih odgledala da sam pročitala opis jer mi takve stvari ne prijaju, međutim, mene je film oduševio do te mere da sam ga već pogledala više puta. Animacije, likovi, muzika, sve je savršeno uklopljeno.

2. Devojka koja je skakal kroz vremme (Taki o kakeru shojo)


Još jedan film čija je radnja smeštena u savremeni svet jest Devojka koja je skakala kroz vreme. 
Makoto je srednjoškolka koja živi normalnim životom. Druži se sa svoja dva prijatelja i sve je uobičajno dok jednog dana slučajno ne nađe u jednom školskom kabinetu neku čudnu spravicu nalik na orah koja joj omogućuje da se vraća u prošlost. Međutim, vremenom shvata da je broj vraćanja u prošlost ograničen, da se ona vraćala zbog gluposti i da sada kada joj je to zaista potrebno ona mora da vodi računa.


3.  Uzletanje ( Kaze tachinu)


Anime Uzletanje se razlikuje od ostalih jer je glavni junak istorijska ličnost. Objavljen je 2013.
Naime, prikazuje nam odrastanje i život Jira Horikošija, čoveka koji je veoma daopirneo dizajnu, konstrukciji i usavršanju  japanskih aviona pre Drugog svetskog rata. Na samom početku filma, prikazan je i zemnljitres koji se i zaista dogodio u Japanu 1923. Tom prilikom on i upoznaje svoju buduću suprugu. 
U filmu su prikazani njegovi snovi gde on sanja da leti i kako razgovara sa jednim čuvenim italijanskim pronalazačem, zanimljivo je da stalno pada iza aviona i onda se probudi. 

4. Deca vuka ( Wolf Children)


Iako se u većini anime filova dešava po neko čudo, odnosno uvek su prisutni elementi fantastike, ja to uvek prihvatim normalno. Međutim ovde mi je nešto smetalo. 
Naime ovaj film je iz 2012. godine i govori nam o devojci  koja se zaljubljuje u vukodlaka i dobija dva deteta. Međutim, ubrzo nakon toga vukodlaka ubijaju. Deca su nasledila njegove osobine, te je ona primorena da se preseli u jednom selu. 
Iako mi se film dopada jer ima posebnu toplinu, mislim da su animacije mnogo slabije odrađene u odnosu na sve anime filomve koje sam gledala.