Bruklin (film)

Film Bruklin (Brooklyn, 2016) odlučila sam da gledam jer obožavam glumicu Seršu Ronan. (ako se tako izgovara njeno ime, nailazila sam na različite izvore)


Radnja je smeštena početkom pedesetih godina prošlog veka. Mlada Irkinja po imenu Eilis odlučuje da napušti majku i sestru i krene put Amerike. Da li kreće za boljim poslom, životom, u nadi da će naći ljubav... Ja sam to shvatila kao beg od male sredine i ljudi koji sve znaju i mešaju se u tuđe živote, tračare. 
U Njujorku stanuje u pansion kod jedne gospođe zajedno sa još nekoliko devojaka (sviđa mi se što je svaka posebna na svoj način i što su lepo izgrađeni njihovi likovi) i počinje da radi u jednoj prodavnici, ali i da pohađa večernju školu za računovođe. Iako tuguje za svojom porodicom radost njenom životu donosi Italijan Toni koga igra Emori Koen
Zbog jednog događaja ona mora da se vrati u svoju domovinu i odluči u kojoj će zemlji živeti.
Iako je radnja smeštena početkom pedesetih godina govori o temi koja je i danas aktuelna, mnogi ljudi odlučuju u kojoj će zemlji živeti, da li će ostati sa porodcom ili osobama koje upoznaju i zaljubljuju se. Stalno se pominju i prikazuju ljudi koji su emigrirali u Ameriku u potrazi za boljim životom i verujem da te scene bolje razumeju oni koji su to i doživeli. 
Radnja u drugom delu filma teče sporo što mi je pomalo smetalo. Takođe, očekivala sam da će sam Bruklin iz tog preioda biti više i detaljnije prikazan, očekivala sam da vidim kako se taj deo grada gradio, ali toga gotovo da nema. Iako se pojavljuje veliki broj glumaca, na momente mi je nekako delovalo prazno. Dopadaju mi se glumci, kako su predstavljeni likovi i kostimi. 
Film je 2016. nominovan za Oskarak, a Serša za najbolju glavnu žensku ulogu. 
Ocena: ★★★★☆
U međuvremenu sam saznala da je ovaj film zapravo snimljen po knjizi, malo sam istraživala i shvatila da je ona prevedena kod nas u izdanju Lagune još 2011. (klik ovde). Pošto ne postoji opis knjige, moral sam da zavirim u odlomak, i to je to. Sviđa mi se to što sam pročitala i volela bih da pročitam i knjigu.