Sve, baš sve (knjiga i film)

Knjiga Sve, baš sve ima takve korice da je prosto nemoguće ne primetiti ih kad neko objavi fotografiju na Instagramu. Iskreno, u početku me nije privlačila, ali sam je jednom slučajno skinula u elektronskom izdanju sa nekog sajta i pošto nisam imala šta drugo da čitam počela sam da čitam nju.


Knjiga 


Stara korica, nove su sa motivima iz filma i ne sviđaju mi se ni malo. 


Autor knjige Sve, baš sve je Nikola Jun, izdala je izdavačka kuća Urban Reads (klik ovde). Napisana je u prvom licu, radnju pratimo iz ugla devojke po imenu Medelin koja je alergična na sve. Naime njena mama je lekar, i iznela je dijagnozu, posle nesreće kada su poginuli njen suprug i drugo dete, da je Med alergična na baš sve što postoji u spoljnom svetu. Zbog toga joj ne dozvoljava da izlazi van kuće i ne dopušta da iko sme jedne medicinske sestre uđe u kuću. Sve ide normalnim tokom do Medeline sedamnaeste godine i trenutka kada se preko puta njene kuće dosleljuje porodica, a sa njima i momak po imenu Oli. Očekivano, izveđu njih se rađa ljubav, oni komuniciraju preko poruka, poziva. Naravno, posle izvesnog vremena požele i da budu što bliži jedan drugom. Dodala bih još i to da Medelin sanja o moru i Havajima i ima jaku želju da bar jednom oseti talase.

Knjiga mi se dopala, prijatno me iznenadila, svakako sam manje očekivala. Sviđa mi se stil, sviđaju mi se vantekstualni elementi koji su dodati (crteži, tabele), sviđa mi se kraj. Likovi su dobro izgrađeni.

Film


Kada sam pročitala knjigu, to sam i objavila na Instagram i tada mi se javila cura koja mi je rekla da postoji i film snimljen po knjizi koji je nedavno izašao, tako da sam ga brže bolje potražila skinula i odgledala.  
Što se tiče filma, gotovo da u potpunosti prati radnju knjige, naravno ima malih odstupanja, ali to je zanemarivo. Sviđaju mi se glumci Olija glumi Nik Robinson (igra Simona u Love Simon) a Med Amandla Stenberg). Takođe, muzika je savršeno uklopljena uz radnju. 
Ako neke želi potpuno uživanje u knjizi i potpuna iznenađenja (kao ja), neka ne gleda trejler za film, neka ne čita druge recenzije knjige, samo uzmite knjigu i pročitajte je. 




I još nešto, nedavno sam odgledala i film Midnight Sun čija je radnja veoma slična ovoj.