Čuvar tajni – Kejt Morton

Kejt Morton je britanska književnica. Laguna je objavila dva njena romana Zaboravljeni vrt i Davni sati. Pročitala sam oba dela i nalaze se na samom vrhu mojih omiljenih knjiga. Bila sam oduševljena kada sam videla da će krajem septembra izaći i treći roman Čuvar tajni. Jedva sam čekla da ga kupim, kada sam ga konačno donela kući iz knjižare i otvorila ga nisam mogla da prestanem da čitam. Čitanje sam završila za dva dana iako knjiga ima skoro 500 strana.


Odakle da počnem?
Kao što je bio slučaj i u predhodne dve knjige imamo dve paralelne radnje, preplićiu se prošlost i sadašnjost.
Godina je 2011. Lorel je poznata glumica, priseća se leta 1961. kada je sasvim slučajno videla svoju mamu koja je ubila jednog čoveka,  za to ubistvo nije odgovarala jer su policiji rekli da je bilo u samodbranu, međutim, Lorel zna da to nije bilo tako. Sada, njena majka je na pragu smrti i Lorel želi da sazna istinu.
Sa druge strane prikazana je radnja za vreme Drugog svetskog rata. Doroti je napustila roditeljski dom i otišla u London, zaljubljena je u svoju prvu ljubav Džimija, radi kao družbenica jedne matore dame, a preko puta nje živi devojka kojoj se potajno divi – Vivijen.
Uglavnom, priča se vrti oko prošlosti – Doroti, Vivijen i Džimija, i sadašnjosti, gde Lol pokušava da istrži zašto je njena mama Doroti ubila čoveka.
Stil je lagan, na momente dosadan, ali samo na momente, međutim, priča je toliko zanimljiva da kada počne da se čita ne može da se stane. I kraj je toliko neočekivan i koliko god sam nagađala kroz čitavo delo kako će se knjiga završiti nisam bila ni blizu onom što je na kraju prikazano ka rasplet priče.
Pošto je ovo misterija ne bih više ništa da otkrivam, samo ću je rado preporučiti svima, kao i sve ostale Kejtine knjige.

Omiljeni lik: Džimi, Vivijan;
Najgori lik: Doroti;
Žanr: Drama, istorijski, ljubavni;
Godina izdanja: 2015 (kod nas), Engleska (2012);
Naslov originala: The secret keeper;
Izdavač: Laguna;

Ocena (od 1 do 5): 5;