Lovac u žitu

Lovac u žitu ili Lovac u raži, sve zavisi od prevoda.

Dobila sam veliku želju da pročitam ovu knjigu. Nisam imala pojma o čemu se radi, nisam mogla ni korice da vidim zato što sam čitala na internetu. Čudan je to osećaj, kada uzmeš da čitaš knjigu o kojoj baš ništa ne znaš. Iskreno, očekivala sam neki klaski, ljubavni. Zbunila sam se kada sam počela da čitam i shvatila da je to samo priča sedamnestogodišnjeg dečaka. U početku me je podsećala na Dnevnik Nika Tvipsa i na U potrazi za Aljaskom. Ali kada malo dublje zaviriš u ovu knjigu, shvatiš da ovo nije samo obična tinejdžerska knjiga. 

Selindžer je sa malo reči rekao mnogo toga. Knjiga je napisana iz ugla tinejdžera Holdena. Opisan je kratak period u njegovom životu, od samo par dana koje on provodi lutajući po Njujorku, nakon što su ga izbacili iz škole, ponovo. Vraća se i u prošlost i tako saznajemo i nešto o njegovoj porodici i prijateljima. Njegov rečnik je veoma mali. Ne dovršava rečenicu, već samo kaže ,,i sve''. 
Ono što je mene veoma oduševilo je odnos koji ima sa mlađom sestom Feb. Tako je divno opisan njihov odnos i može se lako zaključiti koliko je zapravo njihova ljubav jaka. 

Ima puno lepih rečenica. Zapisala sam par njih.

,,Ono što me stvarno obara je knjiga posle koje poželiš da ti je njen pisac najbolji prijatelj i da možeš da ga okreneš telefonom kad god ti dođe.''

,,Kad god mi neko nešto pokloni, to se skoro uvek završi tako što me rastuži.''

,,...za divno čudo ovo nije napisao ni jedan pesnik, već psihoanalitičar, Vilhem Štekel. Evo šta je... Pratišli me?''
,,Da, naravno.''
,,Evo šta je rekao: Osobina nezrelog čoveka je što hoće da za nešto slavno umre, dok je osobina zrelog čoveka što hoće da za nešto skromno živi.''

,,Život jeste sportska utakmica, mladići. Život jeste utakmica koju treba igrati po ustaljenim pravilima.''

,,Nije tako loše kad sija sunce, ali sunce sija samo kad mu se prohte.''

 Džerom Dejvid Selindžer

Pdf knjige ovde.