Fenomen pedeset nijansi...

Pre dve godine, kada je izašla knjiga Pedeset nijansi sive digla se tolika prašina. Postala je veliki hit. Bila je u svim izlozima svih knjižara, a onda su usledila dva nastavka, Pedeset nijansi mračnije, a onda Pedeset nijansi oslobođenja. Zatim još jedan dodatak Grej. A kao šlag na tortu, između svega toga, i film. 
Zašto se ponovo dotičem ove teme, kada se prašina odavno spustila, kada je ova knjiga zaboravljena isto onako brzo kao što je i postala popularna? Ja sam pročitala prvi deo ove knjige prošle godine u januaru (ako nekog zanima može videti prvi utisak ovde). Vidi se da sam baš bila ljuta i razočarana. Tada sam spomenula da svakako neću čitati ostale nastavke. Ono što stoji, niakad, ali nikada neću kupiti ove knjige, niti ih uzeti iz biblioteke, tako da ih imam u pdf izdanju. 
Dakle, juče smo moja cimerka, umesto da spremamo ispite uzele iz čista mira da gledamo film Pedeset nijansi siva. Je l su ovi ljudi ludi? Knjiga mi se nije dopala, film je još gori. gde nađoše onu glumicu? Hajde gospodina Greja mogu i da 'progutam', ali aman! Ona devojka... Užas. Pa on je nije ni dodirnu, a ona... I ne čudi me što je proglašen za najgori film godine. Ono što mi se dopalo jeste parodija Pedeset nijansi crne. E tu sam se vala dobro ismejala. Ali da bi parodija ostavili dobar utisak, pogledajte prvo original. Vidim da se snima i film za drugu knjigu, kakav li će on da bude. Moja cimerka, koja nije pročitala knjigu, a i ne planira, još je i sve vreme očekivala da dođe do nekog ubistva, malo se razočarala i htela da me ostavi na pola gledanja, ali dobro. A i one škatljive scene nisu morali tako detaljno da snime. 
Dakle, da se vratim na knjige. Na znam zašto, ali sam dobila želju da pročitam bar drugi deo. Stvarno me zanima šta će da se dogodi. Mora da postoji nešto što će pokrenuti radlju, mora da se dogodi nešto. Ne vidim poentu prvog dela. Da vidimo - plitka devojka odlazi kod milijardera i pristaje da sa njim stupi u neki odnos i da je on bije i ona još i traži od njga da to radi i onda ode. Ne razumem svrhu njenog postojanja, ne razumem šta ona želi od svog života? Ovo nije ljubav? Je l si sama htela da TO radiš, sama si svestno pristala, zašto se sada ljutiš? Je l si to uradila zbog lepe sobe i kola koja ti je poklonio? Ok, sad se još i ponašam kao da razgovaram sa likom iz knjige. I svakako da ona njega iskorišćava, ne on nju.! 
Opet se vraćam na početak? Šta je to što privlači ljude da ovo čitaju? Verujem da je zato što svi pričaju o tome i onda radoznalci, kao što sam i ja, moraju da pročitaju i vide o čemu se radi. Verujem da ima i onih koji su čitali ovu knjigu zbog 'onih' scena (glupe su, bolje čitajte Samantu Jang).

Da li ste pročitali ovu knjigu? Zašto ste izabrali baš nju?