понедељак, 02. јануар 2017.

Santa Maria della Salute - film

Retko idem u bioskop, ali pre neki dan se prikazivao jedan poseban film pa smo moje koleginice i ja jedva dočekale da odemo i odgledamo ga. Naime, reč je o novom ostvarenju Zdravka Šotre. Navikla sam da se kod nas snimaju samo filmovi o ratu, nije ni čudo s obzirom kroz šta je sve prošla naša država. Zdravko je do sada snimao filmove i serije po mnogim velikim delima naših pisaca - Zona Zamfirova, Ivkova Slava, Ranjeni orao, Greh njene majke... Međutim, ovog puta je snimio filmo o jednom pesniku, njegovoj ljubavi i nastanku najlepše ljubavne pesme u istoriji srpske književnosti.

Film govori o životu našeg velikog pisca iz doba romantizma Lazi Kostiću, njegovoj ljubavi sa Lenkom Dunđerski, najmlađom ćerkom njegovog kuma, tada čuvenog trgovca Lazara Dunđerski, Laza se posle nekog vremena vraća kod kuma i susreće se sa Lenkom koja je tada imala devetnaest godina dok je Lazaru bilo pedeset. Uprkos tolikoj razlici u godinama rađa se iskrena i velika ljubav. Iako je Laza bio veren Julkom Palanački, svoje vreme i stihove posvećuj Lenki. Kroz film je prikazano i kako je nastajal pesma Santa Maria della Salute koju je Laza pisao veoma dugo, od susreta sa Lenkom do pred sam kraj života. Objavljena je tek 1904. 



Od svih pesnika koje smo spomenuli iz romantizma ubedljivo najzanimljiviji život imao je Laza Kostić.On je sam sebi pisao kritike u novinama pod pseudnomiom, radio blesave vežbe, glumio u predstavi i upropastio je, više puta se sukobio sa vlašću, te proveo neko vreme u zatvoru zato što je nazdravljao srpskom kralju 'sa obe strane Save i Dunava'.
Čast da glumi Lazu Kostića pripala je Vojinu Ćetkoviću i on je to odlično radio, malo sam bila skeptična kada sam videla ko glumi Lenku, mlada glumica Tamara Aleksić (koja je glumila u filmu i seriji Šešir profesora Koste Vujića i njena gluma je tu očajn) koja me oduševila i koja je veoma napredovala. Pored njih, pojavljuju se sve sami velikani naše glumačke scene. Za nekoliko meseci na RTS-u biće emitovana i serija od 11 epizoda gde će biti malo više reči o Lazinom životu i ostalim piscima srpskog romantizma, film je bio usresređen samo na ljubav između Laze i Lenke.

Sve u svemu, ja sam bila oduševljena iako sam tačno znala šta će se dogoditi (profesr nas je prošle godine veoma dobro upoznao sa Lazom) uživala sam i smejala se, ali nisam plakala kao većina. 

Ne bih da otkrije puno, ko može nek što pre ode u bioskop i neće imati muka kada se u školi rade Lazina dela.  



I da, obavezno poslušajte kako jedan drugi Laza recituje Santa Maria della Salute. 



3 коментара:

  1. Za ovu priču čula sam još u sedmom razredu, dakle, pre četiri godine. Istraživala sam o tome sama i bila sam oduševljena pričom, zaista volim da čitam i slušam životne priče. Jedva čekam da odgledam film :)

    https://bbooklovers.blogspot.rs/ Ovo je moj novi blog na temu knjiga, ukoliko te interesuje, pogledaj, učlani se i prati postove :)

    ОдговориИзбриши
  2. Ajoooj hvalaa ti na ovom postu,taman sam razmisljala da li da odem na premijeru filma u sredu,e pa sad sigurno hocu,stvarno si odlično napisala i hvalaa tii <3 <3 <3 <3

    ОдговориИзбриши
  3. Nažalost, pošto u ovoj mojoj provinciji Dom kulture, koji povremeno vrši funkciju bioskopa, začudo nije otkupio film za prikazivanje, moraću da sačekam emitovanje serije. Otkad sam videla najavu, interesuje me ova priča i nadam se da je, iako je u pitanju Šotra, nisu previše ispatetisali u Mir Jam-fazonu njegovih prethodnih ostvarenja.
    Lazu mnogo volim i smatram da je njegova ljubav prema Lenki divna i potresna epizoda iz jednog, ionako uzbudljivog i nesvakidašnjeg života, a pesma koju je dala zaista grandiozno delo naše književnosti. Zato bi mi bilo žao da to pojednostave i banalizuju nekom polupatetičnom pričicom.
    Priznajem da sam skeptična, Tamara je prelepa, ali fizički nimalo ne odgovara Lenki Dunđerski, Vojin me možda i iznenadi. Svakako je lepo što se bar neko okreće temama iz kulture, promovišući je na ovaj način. Imamo kime da se dičimo.
    Hvala na utiscima o filmu.:)
    Preporučujem ti da poslušaš kako pesmu recituje još jedan velikan našeg glumišta, pokojni Miloš Žutić. Meni još bolje od Ristovskog.:)

    https://www.youtube.com/watch?v=umLaZBSNGdk

    ОдговориИзбриши