недеља, 31. јул 2016.

Hari Poter i ja

Danas je savršen dan da se piše o Hari Poteru jer je danas njegov rođendan. Pa Hari, srećan ti rođendan, hvala ti što si mi ulepšao doe detinjstva!


Hari Poter je moja posebna ljubav. Mislim da bar jednom nedeljno pomislim na njegove knjige, koje ne posedujem. Da. Moju policu ne krase njegove knjige, iako imam skoro pa 400 knjiga, iako sam uložila novce i novce za njih, a od Harija samo druga knjiga. Imala sam ja i prvi deo, ali sam nekom pozajmila i nisu mi vratili. Tuga.
Naravno da sam pročitala sve knjige, Kao što sam spomenula, prvi i drugi deo sam kupila možda 2005. ili 2006. i znam da su tada bile veoma jeftine, možda 200 dinrara. A onda im je cena odjednom skočila kako je koji deo izlazio i ja sam prestala da ih kupujem. Kad bolje razmislim, možda je i Hari Poter prva knjiga koju sam sama kupila, sećam se da je to bilo kod jednog uličnog prodavca i ja sam tada prvi put dobila dozvolu da sama izađem u grad sa drugaricama i da prvi put prošetamo same i ja sam eto, taj novac koji su mi dali iskoristila umesto za gumice za kosu, makazice koje seku papir u cik cak i sladoled iskoristila za knjige. I sećam se da sam pošla kući sa jednom knjigom, ali sam se onda vratila po još jednu. 
Ostale delove sam pročitala tek kad sam pošla u Gimnaziju i to sam počela od sedmog pa unazad sve do prvog. Pozajmljivala sam ih iz biblioteke dok su svi kupovali. I stalno pravim spiskove i računam cene knjiga i Hari je tu, ali ja ne želim da kupujem jednu po jednu knjigu, želim ih sve od jednom. I sad me već hvata panika jer... šta ako se rasprodaju. Kako ću onda? Mada imam svih sedam knjig u pdf-u i to original, onako kao su prevedena kod nas. Možda mogu to da odštampam... Jednog dana.


Što se tiče Harija, danas se digla velika velika velika prašina jer je izašao osmi nastavak na engleskemo. Ima ga i kod nas, ko je spreman da da nešto više od 3000 dinara. Prevod je tu za Sajam knjiga. Ja, iskreno, nisam verovala u ovaj nastavak sve do juče, dok nisam počela da vidim masovno slike na Instangramu gde se oduševljeni ljudi slikaju sa svojom novom knjigom. Blago njima. :(


Knjiga je dobila naslove Hari Poter i ukleto dete, pre svega da naglasim da je ovo drama. Koliko sam informisana predstava je koliko juče izvedena u London. Što se tiče radnje, započinje onde gde se sedma knjiga završila, 19 godina posle velike bitke.  Hari radi u Ministarstvu magije, oženjen je sa Džini i imaju troje dece. I koliko sam se ja informisala mislim da će se radnja vrteti oko jednog od njegovih sinova i njegovim suočavanjem sa činjenicom da je njegov otac onaj koji je spasao čarobnjački svet. Blic ima zanimljiv članak o tome ovde

Veliko uzbuđenje vlada i oko filma Fantastične zveri i gde ih naći.  

Malo se plašim zbog svega toga, kako li će film i predstava izgledati bez one dobro poznate ekipe glumaca. I kako li će biti čitati dramu o Hariju.

Mogu ja da pišem o Hariju ceo dan, ali nije u tome stvar. Prosto želim da skrenem pažnju onima koji nisu pročitali njegove knjige da to urade što pre koliko god godina da imaju jer nikad nije kasno, magija ne nestaje kad god da se čita ovo delo. To je klasik ovog novog doba. Život je lepši uz Harija. Ne mogu da opišem uzbuđenje koje osećam dok čitam knjigu ili gledam film, a filmove sam odgledala po 100 puta i to su jedini filmovi pored Gospodara prstenova koje mogu da gledam po više puta i to je jedina fantastika koju volim.


Postovi koje sam posvetila Hariju:
Hari Poter (zanimljivosti)
Čudesni svetovi Tolkina i Roulingove
Citati iz Hari Potera

15 коментара:

  1. Mnogo lep način da obeležiš jubilej svog omiljenog književnog junaka!:)
    Ja sam "Harija" otkrila u šestom razredu, odrasla uz knjige, posle se pojavio i film, pa je zaista bio neodvojiv deo mog detinjstva. Predivan serijal. Imam prvih pet delova, koji su tada izlazili u "Narodnoj knjizi", na kioscima, pa je mama pokupovala meni i bratu. Pročitala sam ih više puta. E, kada se pojaviše šesti i sedmi, cena je previše skočila, sa popularnošću filmova, ja sam već bila u Gimnaziji i čitala neke druge stvari, Tolkina, Martina, klasike, pa nikada nisam, još uvek, zaokružila serijal kako dolikuje.:( A baš kao i ti, želim da nabavim CEO KOMPLET. :)
    Za osmi deo nisam sigurna da uopšte želim da čitam, nije mi to-to. Neke legende treba ostaviti onakvima kakve jesu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja nisam sigurna da li ću čitati. Plašim se da se ne razočaram. Bila sam sasvim zadovoljna i sa sedam knjiga, bila sam zadovoljna kako se završio serijal...

      Избриши
  2. Ja sam bukvalno opsednuta Harijem, ljudi u mojoj okolini su počeli da prevrću očimka kada ga spomenem. :D
    Ja sam Harija otkrila pre dve godine, tačnije u šestom razredu. Do tada čak ni filmove nisam gledala, jednostavno me nije zanimalo, ali čim sam pronašla nekoliko delova u pdf formatu shvatila sam kakvu sam grešku napravila. Do mog 13. rođendana nisam imala svoju kolekciju, ali su me roditelji na taj dan iznenadili i kupili CEO KOMPLET. Možeš da zamisliš kako sam se osećala.. :) Do sada sam sve knjige čitala po tri puta i mislim da ću još puno... One zauzimaju posebno mesto u mom srcu.
    Ja ću čekati prevod osmog dela za sajam, cena će valjda biti normalnija... Već sam počela da skupljam novac. :)
    Baš sam se raspisala. :D I ja za danas planiram jedan posto o mojoj 'Harry Potter priči'. :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaboravih da dodam, izgled bloga mi se jako dopada. :)

      Избриши
    2. Hvala. Dakle, nisam jedina koja je opsednuta Harijem. Jedva čekam tvoj post 😘

      Избриши
  3. Ja sam baš dosta razmišljala o tom novom delu. Bilo mi je drago, ali nekako ne znam da li ću ga čitati u skorije vreme jer mislim da to neće biti pravi Hari. Mnogo mi je slatko na koji način si kupila svoju prvu knjigu.☺ I inače, naziv bloga mi se mnogo dopada. :D

    Pametno dete

    ОдговориИзбриши
  4. I ja sam kao dete bila veliki fan Harija Potera, mada sam ja dobru većinu knjiga preslušala što mi je bio odličan učitelj engleskog.
    Ceo život sam imala čudne izbore (ja sam uvek bila Sliterin jedna od retkih koja je otvoreno obožavala njih što zbog Melfoja što zbog Snejpa) :D
    ŠTo se tiče novog dela, da je skupo skupo je da se ne lažemo ja volim knjige ali mislim da toliko realno ne vredi :) Moj savet ti je da kada izađe nabaviš PDF ili audo knjigu nije ništa strašno čitati na taj način svakako magija je u prvobitnim knjigama ovo nikada neće biti isto :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svakako neću kupiti sada. Ionako loše znam engleski. Čekam prve utiske, da vidim šte će ljudi reći, oni koji su pročitali, pa ću tada da odlučim da li ću kupiti prevedeno izdanje.

      Избриши
  5. Odrasla sam uz ove knjige, divne uspomene. Prvi dio sam kupila, a ostale pročitala iz bibilioteke. Jako mi je žao što je tako skupa, ali vjerujem da neće imati čar kao prethodne, ipak je sve to samo komercijala. U film apsolutno ne vjerujem da će mi se svidjeti, ništa bez stare ekipe glumaca i svega. Sjajan post, Jovana, u svakom slučaju :)
    Na mom blogu je post o lektirama, pa ako hoćeš pogledaj ---> Simona's diary

    ОдговориИзбриши
  6. Uh, ne znam šta da kažem. Ovaj post me je ostavio okamenjenu. Sa Harijem sa odrasla. Svaki deo filma sam gledala oko 1000000000000000 puta. Deda mi samo kaže, da sam ga gledala 1000000000000000 puta i da više zavisim od njega, ali ja ga ne slušam. Što se tiče knjiga, imam samo 1. deo i rekla sam jednom drugu da mi da da pročitam sve ostal edelove, ali on je nekome pozajmio kao i ti i nisu mu ih vratili. Tako da mi ostaje samo ili da ih kupim, ili da ih čitam online, ili da ih pozajmim od nekoga.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com - Novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isto i meni govroe kako mogu toliko puta da gledam jedan isti film. Obavezno pročitaj i ostale delove. <3

      Избриши
  7. Pozdrav. Imam 5 ili 6 delova Hari Potera. Ako neko želi da kupi možemo da se dogovorimo. Dragana

    ОдговориИзбриши