уторак, 05. април 2016.

Besplatne knjige / Bankomat knjiga / Biblioteka Stevan Sremac Niš

Toliko dugo nisam pisala blog da sam zaboravila kako sve ovo funkcioniše.
Kad sam imala vreme da čitam i pišem nisam imala internet, kad sam dobila internet, nisam više imala vreme da čitam, a i izgubila sam volju za pisanjem bloga. Pokušala sam i nešto na mojoj FB stranici, tu sam bila malo aktivnija, ali...
Ma nije ni važno, zaboraviću šta sam htela sada da napišem.
 Pre nedelju dana na zvaničnoj stranici biblioteke Stevan Sremac u Nišu objavili su da je u dvorištu otvoren tzv. Bankomat knjiga (ja bih to nazvala Knjigomat, ali dobro), gde je svako moga da dođe, pogleda knjige, uzme tri koje mu se dopadaju, ako želi i ostavi neku. Ja sam bila previše lenja, pa sam otišla tek u četvratk kada se za akciju naširoko čulo i kad je veliki broj ljudi već razuzelo ono dobro. Nevolja je u tome, što kad odeš imaš samo neke knjige, polica se ne dopunjuje dok se ne isprazni, pa treba da imaš veliku sreću da bi pronašao nešto dobro.



Što se tiče pravila, da li ih neko poštuje? Možda postoje takvi, uglavnom su to stariji ljudi, ali studenti, koliko sam ja primetila ne poštuju pravila. Nisam ni ja. Zapravo, ja sam išla čak tri puta i svaki put uzela po više knjiga nego što je dozovoljeno (prvi put 4, drugi 4, poslednji 5). Smatrala sam da je to ipsravno zato što studiram književnost i zato što sam uzimala samo one knjige koje su mi zaista potreben i one kojih je bilo u toliko primeraka da mi se juče smučilo jer svaka knjiga koju bih uzela je bila Zvezdane balade Mire Alečković, a tu je bila i neka družina... neka komunistčka knjiga. Većina knjiga je iz doba Jugoslavije, lektire koje su se nekad radile u školama, knjige o Titu, Rusiji, ima i nekih stručnih za elektroniku, psihologiju, istoriju. Kako oni rekoše, imaju višak starih knjiga, pa da se ne baci. Akcija traje dok traju zalihe, tako da posetite biblioteku, ne morate da budete član, ne morate nikom da prijevite šta ste uzeli, možete da odete u nekoliko navrata. I možda imate sreće i nađete neko dobro delo. 
Sve u svemu, ja sam zadovoljna, našla sam dosta knjiga koje mi trebaju za ispit Književnost za decu. Neke su pocepane, ali to može da se popravi. 




Knjige koje sam ja uzela:


  1. Tomas Mor - Utopija - (moram da dodam ovde da sam ja našla komplet od nekoliko knjiga velikih filozofa, bukvalno ne otvorene, ali sam ga dala jednoj curi koja je bila tu jer verujem da su njoj potrebnije nego meni, ona je bila toliko srećna, a mene te knjige nisu preko potrebne za fakultet kao njoj)
  2. Jovan Jovanović Zmaj - Kraljevina Laždipaždi
  3. Aleksandar Vučo - San i java hrabrog Koče
  4. Ivan Gundulić - Dubravka
  5. Aleksandar Vučo, Stevan Raičković, Dobrica Erić - Poeme
  6. Desanka Maksimović - Bajke
  7. Oton Župančič - Ciciban
  8. Jovan Jovanović Zmaj -  Pačija škola
  9. Puškin - Bajke
  10. Braća Girm - Bajke
  11. Grigor Vitez - Sto vukova
  12. Mira Alečković - Zvezdane balade
  13. Andersen - Bajke




1 коментар:

  1. Kad god hocu da se opustim i procittam nesto drugacije,udjem na tvoj blog.Sjajna si,a vecinu ovih knjiga sam procitala :).

    anjasworld1.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши