среда, 11. новембар 2015.

U susret Niškom sajmu knjiga

Već sam više puta spomenula da sajam u Beogradu nisam posetila, ali zato sa velikim ushićenjem čekam ovaj mali u Nišu. Žao mi je što se ovom u Beogradu daje toliko velika pažnja, tamo dolaze pisci, ima mnogo više izdavača, verujem da su i cene niže, ali i Niš ima jednu malu prednost – nema gužve. Gledam slike iz Beograda i prosto ne verujem, pa ljudi ne mogu da priđu štandu, a kamo li da pogledaju lepo i polako ono što se nudi. Ja ne volim gužvu! Prošle godine u Niš jedva da je bilo ljudi, tako da sam salu obišla par puta. Verujem da će i ove godine biti tako.


Sajam počinje u ponedeljak 23. novembra, a završava se 30. novembra.  Održava se u hali Čair. Očekuje se oko 70 izdavača. Nemam informaciju kolika će biti cena ulaznica, ali do sada je bila 150 dinara, ne verujem da će preći cenu od 200. Što se tiče radong vremena, do sada je to uvek bilo od 10h do 20h, verujem da se I to nije promenjeno. 

Ono što je najvažnije pre sajma jeste da se lepo pogledaju sajtovi izdavačkih kuća koje će gostovati, da se pogledaju cene, da se vidi gde će biti popousta. Ja sam gledala i čitala izveštaje nekih blogerki koje su posetile sajam u Beogradu, pa se nadam da će neke od akcija koje su one spomenule biti i ovde. Spisak je spreman. Pre toga sam odvojila sumu novca koju ću da potrošim. Ove godine je to 3000 dinara (prošle je bilo 5000). Već imam i plan kretanja, gde ću prvo i šta kupovati. Ali pre nego što to izložim, važno je da spomenem još jedan detalj. Treba povesti sa sobom 'savest' – onog koji će da nosi kese sa knjigam dok ja trčkaram od štanda do štanda i prekopavam i koji će da kaže ,,Izlazi napolje'' ili će, još bolje, da mi uzme novčanik. Prošle godine je to bila moja cimerka, nadam se da će i ove.

Verovatno ću prvo posetiti Lagunin štand, iako njihove knjige mogu i ovako da kupim sa istim popustom, ali dobro, već sam se suzdržavala da ne kupim ove knjige pre sajma, pa kad je bal nek je bal. Tu bih uzela tri knjige: Seobe – Miloš Crnjanski, Idi postavi čuvara – Harper Li, rekoh da zaokružim na tri, da bih imala onih dodatnih deset posto, međutim, sve one koje ja želim su prskupe (čekaću 20.januar i rđendanski popust), pa sam se na kraju odlučila da to bude Kad su cvetale tikve. Po mojim proračunima, to treba da košta oko 1540 dinara.

Svakao ću posetiti štand Novosti, mada nisam sigurna šta ću tu naći, ali se nadam da će uzeti ili Don Kihot ili Grof Monte Kristo. Oni izdaju dobre klasike i veoma jefitne, ali uglavnom im je štand veoma oskudan. Videćemo.

Bila sam odlučila da zaobiđem Vulkanov štand, ali sam se onda, srećom, setila da mi nedostaje knjiga Meše Selimovića – Ostrvo, tako da ću nju svakako uzeti.

Pročitala sam da izdavačka kuća Makart nudi odlične knjige za 150 dinara (Četiri sestre – četiri kraljice). A pročitala sam još i da Knjiga komerc ima klasike od oko 300 dinara. Zavod za udžbenike takođe ima sjajne cene kada je reč o klasicima.

Ne znam. Videću koliko ću da se držim liste. Nadam se de ću iskoristiti pametno ovaj moj skromni budžet.


1 коментар:

  1. I ja jedva čekam ovaj sajam knjiga, iz istog razloga kao i ti. :)
    Ali, za razliku od tebe, ja idem bez plana. Lepše mi je kad uzmem ono što mi se u tom trenutku dopada, nego da se razočaram kada ne nadjem ono što hoću. :D

    ОдговориИзбриши