уторак, 25. новембар 2014.

Niški sajam knjiga

Imala sam spisak knjiga sastavljen za Sajam knjiga i bila sam čvrsto rešena da ga se držim. Nekoliko dana pre sajma tragam internetom, slušam savete iskusnijih, pretražujem. Prepravljam spisak, prereačunavam se. Samo klasici dolaze u obzir. Svega ostalog se odričem do daljnjeg i jedva uspevam da se uklopim. Opet, ja nisam znala šta će tamo da me sačeka. Da li će cene biti onakve kave su na internetu. Da li ću baš pronaći te knjige koje želim. Razmišljam. Prepravljam spisak. Dodajem rezervni spisak. Veliko uzbuđenje koje se povećava kako se dan sajma približava. Razmišljam koje će mi knjige zaista trebati, koje su zaista vredne, koje mi mogu zatrebati za fakultet. Spisak je predugačak. Na kraju, sajam je protekao ovako, a koliko sam se ja pridržala svoje liste od pre nekoliko nedelja, procenite sami.



Pre svega moram da kažem da se sajam u Nišu zanemaruje u odnosu na onaj u Beogradu. Mediji mnogo manje govore o ovom događaju, mnogo manje pisaca dolazi i na kraju, mnogo manje je posećen. Zašto je to tako? Manje posetioca možda zbog previsokih cena knjiga. Verujem da je upravo to razlog. Ljudi dođu, pogledaju i odu. Pored svih 'sajamkih popusta' opet je teško priuštiti više knjiga. Ja sajam zamišljam kao veliku kupovinu gde mogu da se pronađu knjige po znatno nižim cenama nego li u knjižarama ili pak da mogu da nađem ono što nema u knjižarama. Međutim, to ovde izgleda ne važi. Možda je zato i sajam u Beogradu bolji, ne mogu da pričam sa sigurnošću o tome, jer u Beogradu nisam išla već tri godine. Sve u svem, da ne kritikujem više, već da konačno predstavim svoje malo blago koje sam tamo kupila i, naravno, ubacim još neki utisak ili komentar, nadam se, ne negativan.



Vulkan
Tvrđava – Meša Selimović

Iako je spisak za ovaj štand bio dugačak, ja sam se ipak odlučila samo za ovu knjigu. Pre svega, zato što klasika nije ni bilo. Rasprodato. Što se tiče Velikih očekivanja, planirala sam da ih kupim u izdanju Pčelice, ali tamo nisu mogli da nađu knjigu na štandu. Zatim su došli do zaključka da je uopšte nema. Sve u svemu, bitno da je Tvrđava tu, da imam Derviš i smrt, ali i da dodajem Ostrvo na spisku.

Laguna
Vreme smrti – Dobrica Ćosić

Neočekivana kupovina. Kad su prvo otpali Jadnici zamena za njih su bile knjige Dobrice Ćosića. Ceo komplet. Mislim da je ova kupovina nešto najbolje na sajmu. Svakako vredi imati ovaj komplet na polici. Meni je žao što se u školi radi samo prvi deo, ja sam ga pročitala i svakako ide na samom vrhu najboljih knjiga koje sam pročitala. Nadam se da ću uskoro da pročitam i ostale. Ćosić u četiri knjige opisuje svirepost Prvog svetskog rata na našim prostorima na veoma jeziv i realna način, sa puno poučnih stvari.

Voljena – Toni Morison

Što se tiče ove knjige, tek sam juče saznala za nju i odmah sam odlučila da je kupim. Od Toni Morison imam dve knjige Milosrđe i Dom, ali ni jednu nisam pročitala. Juče sam istraživala na internetu nešto o zabranjenim knjigam i među njima je bila i ova. Na Laguninom sajtu sam pročitala sadražaj i prosto sam morala da je imam. Roman prati strahote Građanskog rata u Ohajo i život odbegle robinje, njenog sećanja na život pre rata i sećanje na svoju ćerku koju je ubila da bi je spasila od neprijatelja. Kada sam pročitala naslov knjige Voljena svakako sam očekivala ljubavnu priču, ali to svakako nije.

Novosti

Brinula sam da li ću uopšte da pronađem ovaj štand na sajmu, ali jesam. Za razliku od predhodnih godina dobro sam iskoristila priliku i kupila četiri knjige za 400 rsd. Na zapadu ništa novo od Remarka – još jedna priča o ratu, Oliver Tvist od Dikinsa, Zapisi iz podzemlja od Dostojevskog i Čiča Gorio od Balzaka. Imalo je tu još dosta knjiga za svega 100rsd, ali sam morala da se odvojim od ovog štanda i da prošetam do drugih.

Zavod za udžbenike


Neki od klasika mogu da se nađu i ovde i to po povoljnoj ceni. Našla sam Foknerovu Buku i bes i Kafkin Proces za po 200 rsd. I tu je bilo još dobrih knjiga, ne tako skupih, ali morala sam da se zaustavim. Na dvanaest knjiga. Moja navjeć, najbolja i najkvalitetnija knjiga do sada. 

4 коментара: