понедељак, 23. септембар 2013.

Dostojevski i Tolstoj



Mogu slobodno da kažem da su ova dva čoveka najveći ruski pisci, a može se reći i da su oni pisci za sva vremena. Iako su odavno napustili ovaj svet, njihova dela su još uvek sa nama, još uvek se čitaju i izučavaju. Oboje su, svako na svoj način, znali da opišu ljudsku psihu kao malo koji pisac. Mnogi pisci su pokušavali da kopiriaju njihov stil pisanja, ali to je nemoguće. Posmatrali su ljude i to prenosili na hartiju, bolje od bilo kog pisca. Zato njihova dela i danas žive. Zato su već godinama, širom sveta, njihove knjige obavezne školske lektire. Njihova dela mora svako da pročita, svako ko želi da nauči nešto o životu, ali i o sebi, svako može da se pronađe u njima. Jer oni su pisali o stvarnim ljudima.
Nažalost, imala sam priliku da pročitam samo Tolstojevu Ana Karenjinu (Rat i mir čeka na polici godinama), a od Dostojevskog sam pročitala Zločin i kaznu i Braću Karamazov. Moram da priznam, i da izdvojim, knjigu Zločin i kazna jer je ona na mene ostavila najjači utisak od ovih knjiga, a i na samom je vrhu mojih najdražih lektira. Nisam mogla da prestanem da je čitam, postaje sve zanimljivija i zanimljivija. 
Verujem da svako zna koja je tema ovih romana.
Ana Karenjina je žena koja je prevarila svog supruga. U Zločinu i kazni Rakoljnikov ubija jednu staricu samo da bi video da li to može da uradi. U Karamazovima je opisana propast jedne porodice.
 Na mojoj listi želja za čitanje, nalaze se još i Idiot, Bedni ljudi, Kockar, Zapisi iz podzemlja, Zapisi iz mrtvog doma. Puno. Neeeee. Nikako. Dostojevski se teško, ali brzo čita. Čudno.
Našla sam i jedan veoma zanimljiv tekst na internetu koji govori o njihovom poznanstvu.

 Nažalost, moja sveska sa citatima je spakovana, tako da ću njihove citate zapisati nekom drugom prilikom.

Prva žena Dostojevskog
Marija Dimitrijevna

,,Braća Karamazovi'' originalni rukopis


Pismo koje je Dostojevski napisao svom bratu .

Sto na kojem je Dostojevski napisao Karamazove.

Ana Grigorevna

Fjodorov grob.

 Tolstoj 1848.

Tolstojeva žena Sofija i ćerka Aleksandra.

 Tolstojev grob.

 Tolstoj sa ćerkom Aleksandrom.

Tolstojev grob.



Нема коментара:

Постави коментар